0
0

3 کتاب عالی بازاریابی

سه کتابی عالی بازاریابی
ثبت امتیاز

سه کتابی عالی بازاریابی  

 

مقاله ی کوتاه سه کتابی عالی بازاریابی   ، لیستی خواندی و کاربردی را برای شیفتگان بازاریابی فراهم کرده، در این معرفی کوتاه سعی شده قسمت های از کتاب ها آورده شود تا بهتر در مورد، خرید و خواندن آنها تصمیم بگیرید. این کتاب ها به ترتیب،

 

 

۱: اصول بازاریابی 

 

اولین کتابی که  قطعاً شما پیشنهاد می‌کنم  مطالعه کنید، کتاب دو جلدی  اصول بازاریابی است. نویسنده کتاب پدر بازاریابی دنیا جی کاتلراست.  یکی از دلایل عمده برای پیشنهاد این کتاب  ایده‌هایی نابی است که بعد از خواندن کتاب به ذهن شما خطور می‌کند. به عقیده من در حال حاضر از کتاب‌های روز دنیا که درزمینه بازاریابی نوشته‌شده برتر و کامل‌تر می‌باشد. این کتاب دو جلدی را  حتماً مطالعه کنید. 

قسمتی از متن کتاب اصول بازاریابی 

در زمان‌های کنونی همه‌ی شرکت‌های موفق، یک وجه مشترک دارند، همگی به مشتری توجه زیادی می‌نمایند. البته تمام توجه خود را معطوف بازاریابی می‌کنند. این شرکت‌ها تمام نیروی خود را صرف درک و ارضای نیاز مشتریان می‌کنند. (البته در بازاری که هدف‌های شناخته‌شده و کاملاً مشخص دارند) آنها تمام اعضا سازمان را تحریک می‌کنند تا ارزش بالاتری برای مشتریان به بارآورند و هرچه بیشتر موجبات رضایت آنها را فراهم کنند.   

 

     

2: کتاب دوم بازاریابی ویروسی 

 

این کتاب فوق‌العاده اثربخش در حوزه بازاریابی یکی از محصورکننده ترین کتاب‌های نوشته‌شده می‌باشد. نویسنده کتاب جونا برگر استاد دانشگاه پنسیلوانیا است.  بهتر است بگویم ایده‌های این کتاب بکر و خالص است. کمتر جایی در مورد این ایده‌ها صحبت شده.  ازآنجایی‌که نویسنده قلم شیوایی دارد خواندن این کتاب را به شما به‌شدت پیشنهاد می‌کنم. همچنین مقاله ی  کوتاه در مورد بازاریابی ویروسی در سایت هنرجنگ منتشر شد که خواندن آن خالی از لطف نیست

قسمتی از کتاب بازاریابی ویروسی  

اگر می‌خواهید تبلیغاتی مؤثر داشته باشید و در بازاریابی موفق باشید، این پنج سؤال را به خاطر داشته باشید.

1: اعتبار اجتماعی: آیا صحبت کردن در مورد محصول یا خدمات شما به بهتر کردن وجه اجتماعی مردم کمک می‌کند؟

2: زنجیره‌ها: چه زنجیره‌ای وجود دارد که مردم را یاد محصول یا خدمات شما بیندازد؟

3: احساسات: آیا صحبت کردن در مورد ایده یا محصول شما حس خاصی را در مردم زنده می‌کند؟

4: عمومیت: آیا محصول می‌تواند خودش را تبلیغ کند؟

5: ارزش کاربردی: آیا محصول یا خدمات انقدر مفید است که مردم بتوانند با معرفی‌اش به یک دیگر کمک کنند؟     

 

 

 

 

 

3: کتاب سوم بازاریابی پارتیزانی یا بازاریابی چریکی  

 

 از دیگر کتاب های خوب بازاریابی ، کتاب بازاریابی چریکی است.  جی کنراد لوینسون در این کتاب اشاره می‌کند که کسب‌وکارهای کوچک چطور می‌توانند با هزینه‌های کم بازاریابی، فروش‌های باورنکردنی داشته باشند کتاب بازاریابی چریکی راهکارهای استراتژیک و تکنیک‌های عجیبی را برای افزایش فروش به شما معرفی می‌کند.

 

 قسمتی از کتاب بازاریابی چریکی 


اگر شرکت کوچکی دارید و می‌خواهید آن را به شرکتی بزرگ تبدیل کنید، بازاریابی چریکی بیش‌ازپیش به درد شما می‌خورد، زیرا امروزه رقابت زیرکانه‌تر، پیچیده‌تر و حتی خشن‌تر از سابق است. اما این برای چریک‌ها مشکلی به وجود نمی‌آورد. اگر شرکت کوچک دارید، یا دست به ریسک جدیدی زدید، یا یک نفر هستید می‌توانید از تاکتیک‌ها بازاریابی چریکی به نحو احسنت استفاده کنید. 

 

مهم 

کتاب بازاریابی چریکی مقداری خسته‌کننده نوشته‌شده است. شاید هم ترجمه آن برای تعدادی سنگین بوده است، لطفاً قبل از خرید کتاب حتماً چند ترجمه  آن را مطالعه بفرمایید، تا دچار زدگی از کتاب نشوید. اگر تمام ترجمه‌ها سنگین باشد. از تکنیک چند بار خواندن مطالب برای درک بهتر آن استفاده کنید.

 

 

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honarejang.com/?p=4814
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد امین محمدی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 3 کتاب عالی بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.