0
0

۳ راه تست شده برای موفقیت

سه راه تست شده موفقیت
4.7/5 - (31 امتیاز)

۳ راه تست شده برای موفقیت  

 

 

دو سئوال مهم

1: به راستی افراد موفق آیا کارها را متفاوت انجام میدهند ؟

۲: آیا افراد موفق بصورت کلیشه ای هر روز کاری را انجام می دهند ؟

اعتقاددارم که افراد موفق قطعاً کارهایی را متفاوت از بقیه انجام می‌دهند،  زیرا امکان ندارد شخصی روزی دو ساعت کار کند تمام درآمدش را خرج کند، چرب‌ترین غذاهای ممکن را بخورد و بعد  پولدار سالم و سرحال باشد. قطعاً  افراد موفق در هر حوزه‌ای کارهایی را متفاوت از ما انجام می‌دهند. 

 

 

۱: منظم بودن

فکر می‌کنم  به‌قدر کافی در مورد منظم بودن شنیده‌اید، این‌قدر این کلمه را شنیده‌اید که شاید نسبت به آن خصومت شخصی پیداکرده‌اید، ولی  می‌خواهم خیال شمارا راحت کنم، بدون منظم بودن موفق شدن در هیچ زمینه‌ای امکان‌پذیر نمی‌باشد، حتی اگر می‌خواهید آدم تنبلی باشید باید به‌صورت منظم هرروز کار خاصی انجام ندهید. چه بخواهید پولدار شوید، چه بخواهید بازیگر مطرحی شوید و یا ورزشکار موفق باشید، همه آنها به نظم احتیاج دارد. به‌طور مثال شما می‌خواهید ثروتمند شوید روزانه صد هزار تومان درآمد دارید اما صد و بیست هزار تومان خرج می‌کنید به این شکل و بدون نظم شما در پایان ماه مبلغ قابل‌توجهی بدهکار می‌شوید. این تنها بخش کوچکی از بی‌نظمی است. به شما قول می‌دهم که اگر انسان بی‌نظمی باشید هیچ‌وقت به هیچ شکل در زندگی موفق نمی‌شوید.

همان‌طور که امانوئل کانت می‌گوید

شیرین‌ترین نتیجه‌ی دقت و نظم، پیروزی است. باید باور کنید برای موفق شدن به نظم احتیاج دارید.

 

 

۲:عمل گرایی

شاید تصور انجام دادن کارهای سخت و حتی آسان دردآور باشد. زیرا ما همیشه اعتقادداریم باید از زندگی لذت ببریم، برای همین خود را قانع می‌کنیم که کارها را بعد انجام می‌دهیم زیرا لیاقت ما تفریح و لذت بردن در حال حاضر است. ما به‌راحتی کارها را به تعویق می‌اندازیم و شاید هیچ‌وقت آنها را انجام ندهیم. ولی خیالتان را راحت کنم شما با این رفتار در پایان زندگی‌تان به‌جز حسرت چیز دیگری را دریافت نمی‌کنید. باور کنید یا نه شاید فقط یک درصد امکان داشته باشد کسی  به شما کمک کند که فرد موفقی شوید و حتی کارها را به‌جای شما انجام دهد. اما در ۹۹ درصد موارد هیچ‌وقت هیچ‌کس کارها را به‌جای شما انجام نمی‌دهد برای ثروتمند شدن شما تلاش نمی‌کند، هیچ انسانی در خانه و یا محل کارتان را نمی‌زند و نمی‌گوید عزیزم بیاید این میلیون‌ها و یا میلیاردها پول برای شما. پس راه چاره این است بدون فوت وقت کاری را که باید انجام دهید، انجام دهید.

دوباره تکرار می‌کنم کاری را که باید انجام دهید همین حالا انجام دهید. امیدوارم این جمله توماس بلونت آینده شما نباشد که می‌گوید دسته‌ای از مردم هستند که هیچ‌گاه چیزی نمی‌آموزند، اما زندگی به‌زودی همه‌چیز را به آنها خواهد فهماند.

 

 

۳:تلاش بی وقفه

در حال حاضر در کتاب‌هایی صحبت در مورد این موضوع شده  که باکم کار کردن می‌توان به موفقیت رسید. ولی مگر می‌شود  گفت  برای ساخت یک فضاپیما مهندسین آن تلاش خیلی کمی انجام می‌دهند و روزانه فقط یک ساعت برای ساخت آن زمان می‌گذارند و اگر مشکلی به وجود آمد هیچ تلاشی برای رفع آن نمی‌کنند. سؤالی که اینجا پیش می‌آید این است که با وضعیتی که در مورد مهندسان بالا گفته شد آیا فضاپیما به فضا پرتاب می‌شود؟

شاید بهتر باشد تصور کنید می‌خواهید در المپیک در رشته شنا شرکت کنید آیا می‌شود با روزانه فقط نیم ساعت تمرین کردن قهرمان المپیک شد؟ معلوم است که امکان‌پذیر نمی‌باشد.  جملاتی مثل: آسان موفق شدن، داستان پیروزی بدون تمرین، موفقیت بدون تلاش، فقط برای هدایت خصمانه شما به سمت جاده خاکی می‌باشد تا در آنجا با شکست مواجه شوید. شاید در پس این توصیه‌های ناجوانمردانه در مورد تلاش نکردن، نقشه‌ای شوم برای سست کردن شما وجود داشته باشد. پس نتیجه خواهیم گرفت که به هیچ‌وجه برای رسیدن به خواسته‌های خود از تلاش، آن‌هم از نمونه بی‌وقفه آن دست نکشید. حالا شما می‌دانید که موفق‌ترین افراد دنیا بدون تلاش بی‌وقفه به این جایگاه نرسیدند پس خود را گول نزنید و با تمام انرژی به سمت جلو حرکت کنید. در پایان داستانی را برای شما تعریف می‌کنم، امیدوارم از شنیدن داستان لذت ببرید

 

داستان

یکی از بزرگ‌ترین سخنرانان دنیا شخصی بود به نام دموستن، او لکنت زبان داشت به‌طوری‌که ادای کلمات برای او به‌سختی صورت می‌گرفت. برای اینکه این مشکل را حل کند موقع صحبت کردن ریگی را دردهان خود می‌گذاشت و شروع به تمرین می‌کرد. بارها و بارها تمرینات را همراه با سخت‌کوشی انجام داد و با همین تلاش‌های بی‌وقفه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سخنرانان دنیا شد اگر در مورد اسم او تحقیق کنید به‌راحتی به واقعیت او پی می‌برید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honarejang.com/?p=4606
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد امین محمدی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد ۳ راه تست شده برای موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.