0
0

آیا تلاش کردن ما را به هدف می رساند؟

نلاش کردن
4.6/5 - (5 امتیاز)

 

آیا تلاش کردن ما را به هدف می رساند؟ 

 

آیا تلاش کردن ما را به هدف می رساند؟ دوستان عزیزم در سایت هنر جنگ سلام. به‌راستی یک سؤال مهم آیا تلاش کردن جواب می‌دهد و ما را به هدفمان می‌رساند؟ من عاشق این داستان از آنتونی رابینز هستم که می‌گوید: وقتی اولین بار با مایکل جردن صحبت کردم به او گفتم: مایکل، تو همیشه در کارت جزو بهترین‌ها بوده‌ای، اما می‌خواهم بدانم کی و چه وقت به بالاترین حد خودت رسیدی؟

او گفت اگر بخواهم راستش را بگویم: چیزی که بیشترین و بزرگ‌ترین انگیزه‌ها را به من داده، درد و رنج بوده است.  وقتی سه بار متوالی در مسابقات قهرمانی شکست خوردم، چنان احساس بدی داشتم که روی زمین نشستم و گریه کردم. گویی تمام افتخار و غرورم لگدمال شده بود. هیچ‌کس به اندازه‌ی من تلاش نکرده و زحمت نکشیده بود. خيلي احساس بدی داشتم، اما می دانید بعدش چه اتفاقی افتاد؟ چیزی در من تکان خورد و زنده شد. دیگر از اینکه چنین احساسی داشته باشم، خسته شده بودم. تصميم گرفتم از همان فردا تمریناتم را شروع کنم و وزنه بزنم تا حتی قوی‌تر از گذشته بشوم و به خودم گفتم این درد و رنج را حذف خواهم کرد. هرگز دوباره خود را گرفتار آن نمی‌کنم. می‌خواهم برنده باشم، هر اتفاقی که بیفتید باید برنده بشوم. 

 

 

اولین زمین خوردن ها 

 

پس شاید بهتر باشد با اولین زمین خوردن‌ها ناراحت و ناامید نشویم و با اولین تلاش‌ها فکر نکنیم باید جواب بگیریم.جمله‌ی  معروف مأمور ویژه هیتلر و خطرناک‌ترین مرد اروپا اتواسکورتسنی می‌گوید دانش من از درد، با تیغ حاصل شد؛ یاد گرفتم که هرگز نترسم. و هر زمان درگیر دوئلی می‌شوم تمام حواسم روی گونه‌ی حریفم باشد؛ همان‌طور که در جنگ این‌گونه است. تو نمی‌توانی وقت باارزشت را صرف غصه خوردن برای خودت کنی. باید هدفت را قاطعانه انتخاب کنی و به همان‌جا ضربه بزنی. 

 

 

راه اشتباه در تلاش کردن 

 

یک واقعیت تلخ را باید قبول کرد و آن اشتباه تلاش کردن است. خیلی از افراد در تمام مدت عمرشان مسیر اشتباه را انتخاب میکنند . بگذارید مثالی بزنم، فرض کنید می‌خواهید کمک کنید و جنگل‌های شمال را از وجود زباله‌های زیاد پاک‌سازی کنید، شما  با ماشین به سمت یکی از شرقی‌ترین شهرهای شمال یا شاید غربی‌ترین شهرهای منطقه شمال کشور حرکت می‌کنید. به‌محض رسیدن طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌اید شروع به جمع‌آوری زباله به مدت دوازده ساعت در روز می‌کنید! و ابن کار را به مدت یک هفته ادامه می‌دهید وقتی به مناطقی که جمع‌آوری زباله را آغاز کردید برمی‌گردید تا از مناظر زیبا  لذت ببرید، در کمال ناباوری می‌بینید دوباره آنجا تبدیل به یک زباله‌دانی شده است. در اینجا شما تلاش زیادی انجام داده‌اید ولی مسیر اشتباهی رفته‌اید. زیرا شما جلوی ریختن زباله را نگرفته‌اید و فقط زباله‌ها جمع آوری شده است.  

 

 

لازم شد از شما بپرسم چقدر خواسته ی که دارید  اهمیت دارد ؟ 

 

اگر واقعاً خواسته شما اهمیت بالایی دارد، لازم نیست حتی تعداد تلاش‌های که انجام می‌دهید شمارش کنید. وقتی در مسیر روی زمین افتاده‌اید دست‌ها را  روی دو زانوهای خود بگذارید و بلند شوید. شاید نیاز باشد هرروز به خودت یادآوری کنید و بگویید به هر قیمتی شده باید  خواسته‌های قلبی‌تان دست پیدا کنید. همان‌طور که اگر برای نجات جان‌عزیزتان بدون هیچ خجالت هرقدر که بتوانید تلاش می‌کنید به همان میزان انرژی و تلاش برای سایر خواسته‌های که در مسیر درست باشد، شمارا قطعاً به هدف می‌رساند. پس در جواب سؤال واقعاً تلاش کردن جواب می‌دهد؟ باید گفت بله یقیناً تلاش کردن جواب می‌دهد. 

 

اگر دوست دارید برای رسیدن به هدفت انرژی وانگیژه داشته باشی پیشنهاد میکنم این فیلم کوتاه انگیژشی رو ببینی تا دوباره باتری های خالی شده انرژیت رو شارژ کنی روی لینک کلیک کنید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honarejang.com/?p=4929
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد امین محمدی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آیا تلاش کردن ما را به هدف می رساند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.