0
0

زندگینامه الهام بخش لیدی گاگا

زندگینامه الهام بخش لیدی گاگا
4.6/5 - (23 امتیاز)

زندگینامه الهام بخش لیدی گاگا

کمتر کسی است که با موسیقی آشنایی داشته باشد و نام «لیدی گاگا» به گوشش نخورده باشد. آهنگها و موزیک ویدئوهای لیدی گاگا (Lady Gaga) جزو پرطرفدارترین آلبوم ها در سرتاسر دنیا است. او به خاطر نقش فوق العاده اش در فیلم «ستاره ای که متولد شد (A Star Is Born)»، برنده جایزه گرمی شد و نشان داد که علاوه بر خوانندگی، در بازیگری نیز بسیار مهارت دارد.

لطفا یک لحظه صبر کنید!
آنچه که در ابتدای این نوشته خواندید، برشی کوتاه از زندگی لیدی گاگا است. احتمالا فکر می کنید که او زنی موفق است که هر روز صبح با احساس موفقیت و غرور بیدار می شود و در حالی که به لیست اهدافش نگاه می کند، با خوشحالی آماده اجرا روی صحنه می شود؛ اما نه… زندگی او، سخت تر از این حرفها بوده است…
اگر دوست دارید با واقعیت زندگی لیدی گاگا آشنا شوید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

زندگینامه لیدی گاگا


«استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا»، نام اصلی لیدی گاگا است که در 28 مارس سال 1986 در نیویورک به دنیا آمد. لیدی گاگا، نام هنری او است که با همین نام هم معروف شده است. او از کودکی شروع به نواختن پیانو و شرکت در کلاسهای رقص باله و تئاتر کرد.

 بعد از دبیرستان، به دانشکده موسیقی نیویورک رفت تا در رشته موسیقی و ترانه‌سرایی درسش را تمام کند. از اینجا به بعد در زندگی اش، اتفاقات ناخوشایندی برایش رخ داد که کل زندگی او را تغییر داد.

در سن 19 سالگی، لیدی گاگا مشغول تمرین برای ترانه سرایی و آهنگسازی بود و اهداف بزرگی برای خودش در سر داشت. در همین سن، او ثابت کرده بود که در خوانندگی به موفقیتهای زیادی در آینده دست پیدا می کند. همه چیز به نظر خوب و رو به جلو بود؛ اما لیدی گاگا در همین سن، توسط یک آهنگساز 38 ساله مورد تعرض قرار گرفت و به شدت درگیر احساس نفرت، خشم و ترس شد.

 

شروع تلخی های زندگی برای لیدی گاگا

تعرض، اتفاق وحشتناکی که برای تمام خانمها در سرتاسر دنیا دردناک است واین بار برای زنی جوان و زیبا رخ داده بود که میخواست به خواننده ای بزرگ تبدیل شود…
بعد از این اتفاق ، لیدی گاگا درگیر استرس بعد از حادثه شد. استرس بعد از حادثه، نوعی اختلال روانی است. او هر روز این استرس را تجربه می کرد. خودش می گوید هر بار که کسی به او دست می زند، دچار این استرس می شود. شرایط روانی او به قدری وخیم شد که برای مدتی، قدرت حرف زدن و توانایی حرکت کردن را از دست داد و نمی توانست به حالت عادی رفتار کند.

لیدی گاگا تا مدت ها از اون اتفاق تلخ هیچ حرفی نزد و خودش به تنهایی با اضطراب، فشار، احساس گناه و دردهای وجودش روبرو شد. همین موضوع باعث شد که به دردهای مزمن فیزیکی و حملات عصبی دچار شود.

بعدها لیدی گاگا اعتراف کرد که چندین بار به فکر خودکشی افتاده است. صدایی در ذهنش بود که می گفت این خاطره بد تا ابد همراه او باقی می ماند و همین موضوع او را افسرده تر می کرد. گاهی اوقات مدت زیادی به نقطه ای خیره میشد و لحظه به لحظه آن اتفاق دردناک جلوی چشمش ظاهر می شد. کم کم او به خودآزاری و پرخوری عصبی هم گرفتار شد.

 

بیماری لیدی گاگا

لیدی گاگا در اوایل 20 سالگی کاملا درگیر اختلالات روانی بود تا اینکه چالش جدیدی بر سر راهش قرار گرفت.
آن اتفاق تلخ به قدری برای  لیدی گاگا گران تمام شد که هر لحظه با ترس و درد آن همراه بود. همین موضوع باعث شد که او به بیماری فیبرومیالژیا مبتلا شود.

اگر با این بیماری آشنایی ندارید باید گویم که فیبرومیالژیا یک سندرم درد اسکلتی و عضلانی است که باعث می شود در تمام بدنتان، یک درد وحشتناک و آزاردهنده را تجربه کنید. این درد با سوزش و خارش همراه است و تمام بدن را درگیر می کند. احساس خستگی، اختلالات خواب و سردرد از دیگر ویژگی های فیبرومیالژیا است. فیبرومیالژیا می تواند بیمار را بسیار عصبی و افسرده کند و باعث ناتوانی حرکتی اش شود.

لیدی گاگا به خاطر بیماری فیبرومیالژیا چندین بار تور موسیقی اش را کنسل کرد؛ زیرا هیچ رمقی برای اجرا و خوانندگی در وجودش نداشت.

برای کاهش دردهای جسمی، کمتر شدن ترس و اضطراب، او به مواد مخدر و سیگار رو آورد تا بتواند برای چند لحظه هم که شده، دردها و تلخی های زندگی اش را فراموش کند.

 

تصمیم سرنوشت ساز برای تغییر زندگی

این واقعیت تراژدی زندگی لیدی گاگا بود که خواندید. تعرض، برای خیلی از خانمها در کل دنیا اتفاق می افتد. گاهی این اتفاق می تواند به معنای انتهای زندگی یک خانم باشد و گاهی می تواند دلیلی برای زندگی کردن… لیدی گاگا تصمیم گرفت که دیگر به این اتفاق اجازه فرمانروایی را ندهد.
اولین کاری که او کرد این بود که از یک روانشناس برای مقابله با ترس و اضطراب شدیدش کمک گرفت. همچنین برای بهبود بیماری فیبرومیالژیا به پزشکان متخصص مراجعه کرد.

در قدم بعدی، او اعتیاد شدیدش به مواد مخدر را با کمک یکی از دوستانش کنار گذاشت. دوست او، هنرمندی به نام «مارینا آبراموویچ» است که به لیدی گاگا توصیه کرد: در خانه ای که هنر وجود دارد، جایی برای مواد مخدر وجود ندارد! و همین حرفش باعث شد که لیدی گاگا برای ترک مصرف مواد مخدر مصمم شود.

خیلی وقتها، ما با یک حرف کوچک به زندگی بر می گردیم. با یک دلخوشی ساده و یک محبت بی دلیل… همراهی مارینا آبراموویچ هم باعث شد که اعتیاد شدید او به سیگار و ماری جوآنا از بین برود.

لیدی گاگا از آن اتفاق تلخ  به عنوان نیرو محرکه خود کمک گرفت و تمام درد و حسش را در آهنگی به نام Til It Happens To You (وقتی که برای شما هم اتفاق بیفتد) با مردم به اشتراک گذاشت که برنده جایزه جشنواره موسیقی شد. . لیدی گاگا می گوید که با هر بار گوش دادن به این آهنگ، گریه اش می گیرد.

 

موفقیت های بی نظیر لیدی گاگا

خیلی وقتها، ما از اتفاقات بد زندگی خود، به عنوان یک بهانه برای نرسیدن های خود استفاده می کنیم، برای تلاش نکردن ها، برای افسردگی ها و برای عقب ماندگی ها… تعرض می تواند یک فرد را افسرده و خانه نشین کند و فرد دیگری را قوی و جنگجو… این ما هستیم که تصمیم می گیریم با اتفاقهای بد و تجربیات دردناک گذشته به چه صورت نگاه کنیم و آینده زندگی خود را چگونه بسازیم…

لیدی گاگا در مراسم گرمی سال 2019 و بعد از دریافت جایزه اش، درباره اختلالات روانی خود شروع به صحبت کرده است. او در صحبتهایش گفته که اصلا یک ابر قهرمان نیست و مثل هر زن دیگری، می شکند و آسیب پذیر است؛ اما مهم این است که ما قوی تر از نقاط ضعف خود باشیم.

لیدی گاگا توانست  کمک پزشکانش با بیماریهایش دست و پنجه نرم کند.  او بعد از این اتفاقات، به زنی قوی تر و تاثیرگذارتر تبدیل شده است.
اگر زیاد بهانه گذشته بد و خاطرات تلخ را می آورید، باید بدانید که لیدی گاگا با وجود تجربه اتفاقات دردناکی مانند تعرض، اختلالات روانی، استرس بعد از حادثه، افسردگی، اعتیاد شدید به مواد مخدر، بیماری فیبرومیالژیا و دردهای شدید جسمانی اش، توانسته به این موفقیتها هم دست پیدا کند:

✔ به دلیل موفقیتهای بزرگش در ترانه سرایی، خوانندگی و… 12 رکورد جهانی در کتاب گینس دارد.
✔ مجله تایم در سال 2010، لیدی گاگا را به عنوان یکی از 100 شخصیت تاثیر گذار جهان انتخاب کرد.
✔ لیدی گاگا در سال 2011، به عنوان یازدهمین زن قدرتمند جهان در مجله فوربس معرفی شده است.
✔ لیدی گاگا، 24 بار نامزد و 9 بار برنده جایزه گرمی شده است.
✔ لیدی گاگا، 34 بار نامزد و 7 بار برنده جایزه موسیقی بیلبورد شده است.
✔ او 10 بار نامزد و 2 بار برنده جایزه موسیقی آمریکا شده است.
✔ لیدی گاگا به خاطر بازیگری و ترانه سرایی در فیلم «ستاره ای که متولد شد»، 2 بار برنده جایزه گلدن گلوب شده است.
✔ در سال 2019، برای فیلم «ستاره ای که متولد شد» برنده جایزه اسکار بهترین ترانه شد.
✔ ثروت لیدی گاگا، بیشتر از 300 میلیون دلار است.

 

زندگی الهام بخش لیدی گاگا و درسی بزرگ برای همه ی ما

حالا وقتی یاد لیدی گاگا می افتید، به خاطر بیاورید که بعد از چالشهای زیادش در زندگی، چقدر خوب توانست به جنگیدن در زندگی ادامه دهد و از گذشته دردناکش، سکویی برای موفقیت بسازد.

اگرچه قصد ندارم بگویم که زندگی برای او دیگر بدون درد و نگرانی شده است؛ اما دوست دارم با این نوشته به شما نشان داده باشم که او هرگز دست از تلاش برای رسیدن به رویاهایش برنداشته است و با وجود درد در روح و جسمش، باز هم تلاش می کند تا تاثیرگذار باشد.

حالا که به انتهای این نوشته رسیده اید، اول از همراهی شما با وب سایت هنر جنگ تشکر می کنم و دوست دارم شما را به چند لحظه تفکر دعوت کنم تا درد خود را به انگیزه خود تبدیل کنید و برای ساختن زندگی رویایی خود بجنگید.

 

چالش بزرگ زندگی شما چه بوده است؟
چه سختی هایی را در زندگی تجربه کرده اید؟
برای کمک گرفتن از این سختی ها برای ساخت آینده ای درخشان، چه برنامه ای دارید؟

 

جواب سوال ها را برای ما کامنت کنید تا از تجربیات هم استفاده کنیم

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honarejang.com/?p=13647
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
فهیمه شریفی
مطالب بیشتر

نظرات

11 نظر در مورد زندگینامه الهام بخش لیدی گاگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    امیدوارم حال همتون خوب باشه
    می خوام یه خاطره بگم که گفتنش خالی از لطف نیست
    سال ۹۵ من کنکور تجربی داشتم
    وضعیت درسی ام هم نسبتا متوسط بود
    و اینکه احتمال اینکه رشته های تاپ مثل پزشکی و دندون قبول بشم تقریبا محال بود
    یک روز نزدیکای آذر ماه بود که معلم زیستمون نیومده بود ، بچه های کلاس ما ، مدرسه رو گذاشته بودن رو سرشون
    سر و صدا به حدی بود که تا خارج از مدرسه هم رفت
    تو همین حین بود که یهویی مدیر و ناظم و مشاور اومدن داخل کلاس
    مدیر شروع کرد به گفتن اینکه شما هیچی نمیشید و این چه کارهایی هست که شما بچه
    های سال چهارمی انجام میدین ؟
    خلاصه سرتون درد نیارم هرچه دهنش بود بار ما کرد تا اینکه یک لحظه گفت ما پارسال فلان شخص رو داشتیم که خیلی خوب بود درسش و بچه خوبی بود و رشته پزشکی قبول شد حالا از بین شما به کی امیدوار باشم با این وضع اخلاق و درستون ؟
    همه بچه ها ساکت بودن که یهو گفتم به من !!!!!
    آنچنان صدای خنده مدیر و مشاور و ناظم و بچه ها بلند شد که صداش تا بیرون از مدرسه هم رفت
    حتما براتون سوال شده چرا خندیدن ؟
    بالاتر گفته بودم که من شاگرد متوسطی بودم و خجالتی ، در حالی که تو کلاسمون افرادی بودن که ترازهای بالایی تو قلمچی داشتن و من در مقابلشون از لحاظ درسی جوجه ای بیش نبودم !
    همون روز خیلی ناراحت شدم 😔
    اومدم خونه و به طور جدی تصمیم به مطالعه گرفتم ؛ از آذر ماه
    به مادرم گفتم برای من یه استخاره بگیر
    مادرم این کار و کرد و آیه ای بسیار خوش یمن اومد
    از اون روز هرموقع خسته می شدم به این آیه نگاه می کردم و انرژی می گرفتم
    بالاخره روز کنکور فرا رسید
    روز جلسه کنکور چند نفر از هم کلاسی هام هم کنارم نشسته بودن و تا منو دیدن شروع کردن زیر لبی خندیدن
    اما من سرشار از انرژی و امید به آینده
    حدودا شهریور ماه بود که نتیجه کنکور اومد
    تنها قبولی پزشکی مدرسه من بودم
    بله من 😊
    بعد از قبولی مدیر از من و خانواده ام دعوت کرد تا مدرسه بیایم و یه جایزه خیلی خوبی هم هم به من داد و کلی معذرت خواهی هم کرد
    حدودا چند روز بعد سیل تماس هم کلاسی هام شروع شد که چطوری خوندی و بیا مشاور ما بشو و از اینجور صحبتا .
    بله دوستان من این رو گفتم که بدونید هیچ وقت دست از تلاش برندارید و از رویارویی با مشکلات و رقبا نترسید و بدونید که خداوند همیشه همراه و پشتیبان شماست😉☺
    در پناه خدا باشید
    خداحافظ 🌷❤

    62

    1. رهای عزیز سلام.
      هنر جنگ یک محل برای رشد ، انگیزه گرفتن و حال خوب داشتنِ. اگر از دوستان قدیمی ما باشید میدونید ما قضاوت نمیکنیم، هیچ کدوم از ما توی جایگاهی نیستیم که یک انسان رو قضاوت کنیم و یا برچسبی به اون شخص بزنیم.
      امیدوارم همه باهم در کنار هم زندگی کنیم، لذت ببریم و کمک کنیم حال هم خوب باشه و دست برداریم از تجسس کردن در کار مردم.🌷

      33

    2. اره من شنیده بودم اینا رو چجوری این کار می کنم
      علم از ثروت بهتره
      تو درس بخونی بعدش با کار خوب تو میتونی خودت پول دار بشی

      ببخشید سلام 💝💝
      من یلدا هستم
      بای

      4

  2. این مقاله برای دختری مثل من که بهش تجاوز شده ، مثل یه محرک قوی عمل میکنه
    بعد از یه سال من هنوز نتونستم کاملا سر پا بشم ، این که بدونم یکی هست که با وجود این اتفاق به این موفقیتها رسیده … قوت قلبه برای من
    ممنون از شما و سایت خوبتون

    33

    1. رز عزیز.
      برای اتفاقی که افتاده از ته قلب ناراحتم. بهت قول میدم این روزهای سخت میگذره و البته قول میدم هنر جنگ کنارت هست و تمام مدت سعی میکنه بهت کمک کنه
      از طرفی خوشحالم که این مقاله رو مطالعه کردی و میدونم که میتونی با الهام از این مقاله به سمت رویاهات حرکت کنی. شروع جدید با افکار جدید

      رز عزیز
      مراقب خودت باش از تو فقط یه دونه داریم
      رویاهاتو فراموش نکن

      21

  3. سلام به هنر جنگ رفیق عزیزم💕
    بزرگترین چالش زندگی من توی این هجده سالی که از خدا عمر گرفتم افسردگی بود…
    خب چالش سخت و عجیب غریبی بود که تجربه کردم…
    خیلی کارها برای رهایی ازش کردم تنها یه راه جواب داد …….خدا❤️…..
    ن کسی دیگه و ن چیزی دیگه
    فقط و فقط خدا ،من خواستم و اون هم بی مهابا کمکم کرد …
    زندگی مون رو مثله آسمون ببینیم…
    ببین آسمونو …گاهی روزه …گاهی شب…گاهی ابری…گاهی برفی…گاهی بارونی…
    گاهی تگرگی🙂
    چیزی که این وسط مهمه بدونی اینه که…
    هر چی که هست میگذره ..
    شب،روز میشه
    ابری،آفتابی میشه
    پس چالش های زندگیتو جدی نگیر، بجاش ازشون درس بگیر،دقت کن که خدای مهربون چی میخواد بهت یاد بده…
    فراموش نکن که مقصر اصلی شرایطی که توش هستی فقط و فقط خودتی…
    فراموش نکن که تا خودت نخوای و تلاش نکنی هیچ تغییری رخ نمیده…
    فراموش نکن که تا درونتو تغییر ندی بیرون هم هیچ اتفاقی نمیفته…
    کتاب بخون ،بیشتر سکوت کن،به طبیعت نگاه کن،رابطتو با خدا بهتر کن،به آسمون بیشتر توجه کن،فقط از خدا کمک بخواه،درونتو .افکارتو تغییر بده،ورودی های ذهنتو کنترل کن،خودتو سرگرم کارهایی که دوست داری کن و…
    ازفرصت کوتاهی که خدا بهمون داده باید درست و عالی استفاده کنیم و از زندگی درست لذت ببریم😉😘😚
    در پناه خدا شادو سالم و پر از عشق باشید🌷
    راستی واقعا ب خانم گاگا افتخار میکنم و تحسینشون میکنم برای چنین اراده و شجاعتی🙃
    ممنون که این مطالب رو در اختیارمان میزارید❤️
    دوستون دارم زیااااااااااد💛💜
    الهییییییی که شاااااااادی ب دلتوووووووون بیاااااد💜💛

    77

    1. فاطمه عزیز سلام.
      واقعا لذت بردیم. این نوشته یک کامنت ساده نبود. یک مقاله کوتاه ولی پرمعنا بود.
      بهت افتخار میکنیم. به شخصِ احساس میکنم استعداد نویسندگی داری. سعی کن در روز یک مدت کوتاه مثلا نیم ساعت بنویسی
      به این شکل استعداد نویسندگی رو پرورش میدی. معمولا شب ها برای نوشتن عالیِ. تجربه یک روز کامل رو پشت سر گذشتی و میتونی افکارت رو روی کاغذ بیاری.

      رویاهاتو فراموش نکن
      رویاهاتو زندگی کن

      54

      1. سلام سلام
        ممنون بابت پیشنهادتون 💛
        حتما حتمااین کار رو انجام میدم🙃😊
        در مسیر پیشرفت پایدار باشید💛💙

        56