0
0

چطور نگرش ذهنی مثبت داشته باشیم؟

چطور نگرش ذهنی مثبت داشته باشیم
4.9/5 - (49 امتیاز)

نگرش ذهنی مثبت

چطور نگرش ذهنی مثبت داشته باشیم؟ چطور مثبت اندیش باشیم؟شکسپیر نوشت خوب یا بدی وجود ندارد این فکر شماست که تولید خوب یا بد می کند فرمولی هست که می گوید نگرش شما بیش از استعداد شما ارتفاع شما را تعیین می‌کند هرچه مثبت تر شوید هرچه سازند تر شوید بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرید بیشتر درآمد کسب می کنید مردم بیشتر شما را دوست می دارند و از شما حمایت می کنند. بیشتر می خواهند با شما معاشرت کنند.  هرچه مثبت تر شوید نفوذ تان بیشتر می‌شود. مردم به روی کسانی که رفتاری دوستانه دارند تبسم می کنن. مایا آنجلو می گوید: مردم حرف ها و کارهای تان را فراموش می‌کنند اما احساسی را که به آنها دادید فراموش نمی‌کنند.

 

خوشبینی فراگرفته شده باعث نگرش ذهنی مثبت

۸۵ درصد موفقیت و پیشرفت شما به نگرش شما رابطه دارد به گفته مارتین سلیگمن استاد پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا مهمترین کیفیت برای پیش بینی موفقیت و شادمانی در زندگی خوشبینی است . خوشبینی کیفیتی است که نه تنها می‌توان آن را اندازه گرفت بلکه می‌توان آن را آموخت چگونه خوشبینی را یاد بگیرید چگونه یک انسان مثبت می شوید از آنجایی که به هر چه فکر کنید همان می‌شوید راه تبدیل شدن به یک خوشبین این است که آن طور که خوشبین ها فکر می کنند فکر کنیم تا تبدیل به طبیعت دوم شما شود اما خوشبین ها در اغلب مواقع چگونه فکر میکند؟

 

خوشبین ها و افراد دارای نگرش دهنی مثبت به آنچه میخواهند فکر میکنند

خوشبین ها به آنچه می خواهند و اینکه چگونه به خواسته شان برسند فکر می‌کنند آنها به هدف هایشان فکر می‌کنند به این فکر می‌کنند که قدم‌هایی می‌توانند بردارند که به هدف های شان نزدیک شوند در اینجا به نکته مهمی می رسیم ذهن هوشیار شما در هر لحظه تنها به یک موضوع می تواند فکر کند این فکر می تواند مثبت یا منفی باشد باید پیوسته به هدف تان فکر کنید هر گاه اندیشه های منفی به ذهنتان خطور می‌کند به هدف تان فکر کنید هر گاه با مانع و راهبندی روبرو می‌شوید به هدف تان فکر کنید .با فکر کردن به هدفتان جنبه های منفی را از خود دور کنید تا اینکه به کاری خود به خود آسان تبدیل شود.

 

دنبال درس ارزشمند بگردید

در هر دشواری و بدبیاری دنبال درسی ارزشمند بگردید هر مسئله و مانع در خود درسی ارزشمند دارد وقتی به هنگام روبرو شدن با مسئله از خود سراغ درس ارزشمند را می گیرید ذهنتان در شرایط مثبت باقی می‌ماند و شما کنترل کامل احساسات خود را به دست می گیرد.

 

پیوسته ذهنتان را تغذیه کنید

برای داشتن نگرش ذهنی مثبت پیوسته ذهنتان را با ایده ها و اطلاعات مثبت تغذیه کنید کتابها و مقالات مثبت بخوانید اطلاعاتی به ذهن تان بدهید که زندگی و کار شما را بهتر کند به نوارهای مثبت آموزشی گوش بدهید. از طریق تلفن های هوشمند، پخش صوت اتومبیل و هر امکاناتی یا هرجایی که فرصتی به دست آمد این نوارهای مثبت آموزی گوش بدهید. در سمینارها و کارگاه های آموزشی که مثبت آموزی دارد شرکت کنید.به این شکل به ایده‌هایی پی میبرید که کیفیت زندگی شما را بهتر خواهد کرد.

 

نگرش خود را کنترل کنید

نگرش شما از دو بخش تشکیل می‌شود نگرشی که در قبال خود دارید و نگرشی که در قبال دیگران دارید. هر چه خودتان را شخص خوب و ارزشمند تری در نظر بگیرید خوشبین تر و مثبت‌تر موفق‌تر می‌شوید هرچه نگرش مثبت تری در قبال خود داشته باشید نگرش مثبت تری در قبال دیگران پیدا می کنید این دو با هم در ارتباط متقابل هستند

 

شما به دیگران احتیاج دارید

به هر آنچه در زندگی کاری تان برسید با تشریح مسائل دیگران به دست می آید امروز تنها در صورتی دیگران به شما کمک می‌کند که دلشان بخواهد .جبر و زوری در کار نیست. وقتی در قبال دیگران مثبت باشید و اگر دنبال جنبه های مثبت آن ها بگردید اگر با همدلی و علاقه به حرفهایشان گوش بدهید اگر از آنها سوالات فراوان بپرسید. دلشان میخواهد با شما همکاری کنند تا به خواسته ای خود برسید.

موسسه تکنولوژی کارنگی چند سال قبل در جریان یک بررسی به این نتیجه رسید که ۹۵ درصد کسانی که از شرکت های بزرگ در یک فاصله زمانی ۱۰ ساله اخراج شده‌اند علت اخراج آنها این بوده که نتوانسته اند با همکارانشان سازش داشته باشند.پس علت اخراج آنها کمبود مهارت های شغلی و یا نداشتن صلاحیت و توانایی شغلی نبوده بلکه به خاطر نگرش منفی خود اخراج شدند. کسانی که نگرش مثبت دارند همیشه با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند و به مسئولیتهای سطح بالاتر می رسد. یادتان باشد مردم دوست دارند که در پیرامون اشخاص مثبت قرار بگیرند.

 

منبع: کتاب موفقیت شخصی برایان تریسی

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honarejang.com/?p=11374
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد امین محمدی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چطور نگرش ذهنی مثبت داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.