0
0

رسیدن به هدف در هفت مرحله به روش بریان تریسی

رسیدن به هدف
5/5 - (4 امتیاز)

 

رسیدن به هدف در هفت مرحله به روش بریان تریسی

در کتاب موفقیت شخصی از آقای بریان تریسی، رسیدن به اهداف را به 7  مرحله تقسیم می‌کند. البته رسیدن به اهداف روش‌های مختلفی دارد، به‌طور مثال شما تصمیم می‌گیرید از اصفهان به سمت تهران حرکت کنید. شما می‌توانید از بین بیشتر از 10 مسیر یک مسیر را انتخاب و به سمت تهران حرکت کنید. برای رسیدن به اهداف هم راه‌های زیادی وجود دارد که ما در سایت هنر جنگ سعی می‌کنیم در آینده یک به یک همه‌ی آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 

  دقیق تصمیم بگیرید چه می‌خواهید

مثلاً نگویید می‌خواهم ثروتمند شوم، می‌خواهم شادتر شوم، می‌خواهم از سلامتی بهره داشته باشم، می‌خواهم سفر کنم اینها خواسته و آرزو هستن، اینها خیال و خیال‌پردازی هستند. هدف باید شفاف و مشخص باشد به‌طور مثال: من می‌خواهم تا تاریخ ۱۴۰۰ سه کتاب در مورد موفقیت بنویسم.  این‌یک هدف مشخص و روشن است این‌یک تصمیم مشخص و قدرتمند است دقیقه تصمیم بگیرید چه می‌خواهید.

 

 

 مکتوب کنید

به گفته‌ی برایان تریسی تنها ۳ درصد از مردم هدف‌های مکتوب و برنامه دقیق و مشخص برای رسیدن به آنها رادارند.  این اشخاص به‌طور متوسط 10 برابر کسانی که هدف‌ها و برنامه‌های غیر مکتوب دارند درآمد کسب می‌کنند. پس اهداف خود را مکتوب کنید.

 

 

 زمان مشخص کنید.

زمانی را برای رسیدن به هدف خود مشخص کنید. مشخص کنید که دقیقاً در چه زمانی می‌خواهید به هدفتان برسید. اگر هدفتان بزرگ است، زمان رسیدن به هدف را مرحله‌بندی کنید، یعنی اگر قرار است شما 9 پیتزا را بخورید، به خودتان بگوید پیتزاها را در 3 روز خواهم خورد، در مرحله اول و روز اول صبح، ظهر، شب کار آن پیتزاهای خوشمزه را تمام خواهم کرد و در مرحله دوم و روز دوم 3 پیتزای بعدی را به همان روش نوش جان خواهم کرد، روز سوم و مرحله آخر هم به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد. پس برای اهداف خود زمان مشخص تعیین کنید.

 

 

فهرست تهیه کنید.

هر کاری را که ممکن است شمارا به هدفتان برساند یادداشت کنید آن‌قدر به اقلام این فهرست اضافه کنید تا فهرست شما کامل شود. پس فهرست خود را تهیه کنید. برای مثال من می‌خواهم 100 میلیون درآمد در ماه داشته باشم، فقط تماس‌های تلفنی بیشتر و یا بازاریابی برای من راهگشا نیست. من باید، بازاریاب بیشتری استخدام کنم، تبلیغات بهتری داشته باشم، حتی باید پرانرژی‌تر و سالم‌تر باشم تا بتوانم این انرژی را به مشتریانم انتقال بدهم، و جواب مثبت بیشتری از آنها بگیرم.

 

سازماندهی کنید

کارهایی که باید انجام دهید  فهرست‌وار یادداشت کنید این فهرست را به ترتیب کارهایی که باید انجام دهید مشخص کنید. پس فهرست را سازماندهی کنید. برای روشن شدن موضوع، به این مثال توجه کنید، شما می‌خواهید شکم عضلانی داشته باشید، برای این کار فهرستی تهیه‌کرده که شامل حذف چربی از غذا، رعایت رژیم غذایی و ورزش مداوم است، حالا شما میدانید هرروز باید چه‌کارهای را انجام دهید. اما صبر کنید شما باید مهم‌ترین عامل به‌دست آوردن شکم عضلانی را مشخص کنید، تا آن را اول از همه و بهتر انجام دهید، بهترین کار برای داشتن شکم عضلانی، ورزش مخصوص ماهیچه‌های شکم است. برای همین در لیست اولویت با ورزش شکم می‌باشد.

 

طبق برنامه وارد عمل شوید

 کاری انجام دهید، هر کاری که در جهت رسیدن به اهداف باشد، برداشتن قدم اول از همه مهم‌تر است. خودتان را با برنامه‌ریزی زمان‌بر و تعلل، به بهانه‌ی بهترین شکل حرکت برای رسیدن به هدف گول نزنید، من سال‌ها است آدم‌های زیادی را می‌بینم که می‌خواهند با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده از شنبه ورزش خود را شروع کنند، جای تأسف دارد که هنوز بعد از گذشت سال‌ها آن شنبه نیامده است. پس فراموش نکنید طبق برنامه وارد عمل شوید.

 

 

 همه روز کاری مفید انجام بدهید

هفته‌ای  هفت روز هرروز کارهای که برای رسیدن به اهداف یادداشت کردید انجام دهید. ماهی ۳۰ روز کارکنید تا به آنچه برایتان مهم است نزدیک‌تر شوید. عده‌ای میگویند:ما خسته می‌شویم، هرروز کار کردن سخت است، دوست عزیز من، واقعیت این است، اگر قطعاً دوست داری به هدف خود برسی، باید سخت تلاش کنید.

 

 

 

در پایان یادآوری می‌کنم این روش‌های آقای بریان تریسی برای رسیدن به اهداف، بریان ترسی یکی از موفق‌ترین افراد درزمینه موفقیت و بازاریابی و فروش پس فرمول‌ها و روش‌های که ارائه می‌دهد قطعاً شمارا به اهدافتان می‌رساند.

 

 

منبع: هنر جنگ

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honarejang.com/?p=8066
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
محمد امین محمدی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد رسیدن به هدف در هفت مرحله به روش بریان تریسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام سایت تو اپدیت جدید خیلی بهتر شده
    موفق باشید
    راستی قرار بود رپ های انگیزشیرو هم اضافه کنید چی شد?:

    52

    1. حجت عزیز سلام.
      اولین دیدگاه بعد از آپدیت جدید 🙂 . خوشحالیم شما دوستای خوب رو داریم و از همه مهمتر خوشحال هستیم که آپدیت جدید رو دوست داشتنین.
      برای آهنگ های انگیزشی رپ، به امید خدا هفته آینده منتشر میشه.

      مراقب خودت و رویاهات باش

      42